یزدفردا: با اعلام AFC خاتون بم به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات آسیایی، جایزه ویژه‌ای هم برای حضور در این مسابقات دریافت خواهد کرد.

به گزارش یزدفردا: نخستین دوره از مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا، شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها قرار است با حضور 22 تیم برگزار شود و خاتون بم، قهرمان لیگ برتر زنان ایران هم به عنوان نماینده فوتبال زنان ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد. اما نکته قابل توجه این است که مطابق اطلاعات درز پیدا کرده، تنها حضور در مرحله گروهی این مسابقات برای هر تیم جایزه 100 هزار دلاری به همراه خواهد داشت و در صورت پیشروی هر کدام از تیم‌ها، طبیعتا این جوایز نیز افزایش پیدا می‌کند!

رقابت خاتون با 13 تیم برای حضور در مرحله گروهی

همانطور که در ابتدای این گزارش گفته شد؛ این مسابقات با حضور 22 تیم برگزار خواهد شد اما قبل از مرحله گروهی، چهارده تیم ابتدا در مرحله مقدماتی با یکدیگر قرابت خواهند داشت. مطابق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، قهرمانان هشت کشور برتر آسیا بر اساس رنکینگ برترین تیم‌های ملی زنان آسیا، یعنی قهرمان لیگ‌های ژاپن، کره شمالی، استرالیا، چین، کره جنوبی، ویتنام، فیلیپین و چین تایپه به طور مستقیم وارد مرحله گروهی خواهند شد اما با توجه به قرارگیری تیم ملی زنان ایران در جایگاه دوازدهم آسیا، نماینده ایران وارد مرحله مقدماتی خواهد شد تا برای کسب جواز حضور در مرحله گروهی تلاش کند. 

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا